6 клас музичне мистецтво
21.04.2023
ТИема уроку: Концерт, симфонічна фантазія, поема.
Прослухайте музичні твори: В. А. Моцарт "Фантазія ре- мінор"https://z2.fm/artist/5178731?sort=date
Ян Сібеліус Симфонічна поема "Фінляндія"https://minty.club/artist/jean-sibelius/simfonicheskaya-poema-finlyandiya
Вивчіть пісню "Скрипалик - цвіркунець"https://www.youtube.com/watch?v=Gqf3V8nZ_QI&ab_channel=%D0%A1%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%A1%D0%B5%D0%BC%D0%B0%D0%BA
03.03.2023
Тема уроку:Симфонія, увертюра.
Симфонія (від греч.(грецький) symphonía — співзвуччя, від sýn — разом і phone — звук), музичний твір в сонатній циклічній формі, призначений для виконання симфонічним оркестром ; один з найважливіших жанрів симфонічної музики . У окремих С. притягуються також хор і співці-солісти. Створюються і С. для струнного оркестру, духового оркестру, оркестру народних інструментів і ін. складів. Зазвичай С. складається з 4 частин: перша — у формі сонатного алегро, друга — повільна лірична, третя — менует або скерцо, четверта — фінал, частенько в образній для рондо формі, з використанням пісенно-танцювальних тим. С. — вища форма інструментальної музики, що перевершує всі інші її форми по своїх можливостях втілення значних ідей і задумів.
Увертюра (фр. ouverture, від лат. apertura — відкриття, початок) — інструментальний вступ до театрального спектаклю, частіше музичного (опери, балету, оперети), але іноді і до драматичного, а також до вокально-інструментальних творів — кантат і ораторій або до інструментальних п'єс сюїтного типу. Починаючи з XX століття такого роду музичні вступи нерідко передують у кінофільмах.
Прослухайте будь ласка Прощальну симфонію Гайдна https://useraudio.net/search/%D0%B3%D0%B0%D0%B9%D0%B4%D0%BD-%D1%81%D0%B8%D0%BC%D1%84%D0%BE%D0%BD%D0%B8%D1%8F-45-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%89%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B0%D1%8F
Гайдн Симфонія 101 "Годинник"https://useraudio.net/search/%D0%B3%D0%B0%D0%B9%D0%B4%D0%BD/%D1%81%D0%B8%D0%BC%D1%84%D0%BE%D0%BD%D0%B8%D1%8F-101-%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%8B
1.Жив на узліссі старий чарівник,
Різні бажання здійснити він міг.
Дивні казки він писав для дітей
Та від зорі чаклував цілий день.
Приспів :
Мріють дорослі і діти
Жити в казковім краю,
І з добрим магом дружити,
Мрію здійснити свою.
2.Знав чарівник,в чому щастя було,-
Просто всім треба творити добро.
І до дітей мудрий маг прямував,
Чудо-казкам дітей він навчав.
Приспів :
Мріють дорослі і діти
Жити в казковім краю,
І з добрим магом дружити,
Мрію здійснити свою.
3.Вчитись у мага прийшло хлопченя,
Та хитрий маг малюку промовля :
\"В школу іди здобувати знання,
Будеш таким же розумним,як я\".
Приспів :
Мріють дорослі і діти
Жити в казковім краю,
І з добрим магом дружити,
Мрію здійснити свою.
24.02.2023
Тема уроку: Рондо. Сюїта
Ро́ндо (італ. rondo від фр. rondeau — «коло», «рух колом»)[1] — музична форма, в якій неодноразове (не менше 3-х) проведення головної теми (рефрену) чергуються з відмінними один від одного епізодами[2]. Є найпоширенішою музичною формою з рефреном.
В узагальненому вигляді схема форми має такий вигляд:
Сюї́та (фр. suite), первісно (XVI ст.) — цикл танців, у XIX—XX ст. — циклічна музична форма, складена з кількох контрастних частин.
Термін «сюїта» був уведений у другій половині XVII століття французькими композиторами. Барокова сюїта складалася з чотирьох частин — алеманди, куранти, сарабанди і джиги. Пізніше в сюїту вводилися й інші танці, зокрема менует, гавот, пасп'є та буре. Німецькі композитори нерідко вводили на початок сюїти увертюру.
Найвідомішим автором барокових сюїт можна вважати Йоганна Себастьяна Баха, який написав цикли сюїт для клавіру — англійських, французьких та партит, а також багато сюїт для віолончелі, скрипки та флейти. Серед інших відомих авторів сюїт цієї епохи — Георг Телеманн та Георг Гендель.
З початком класичної епохи у другій половині XVIII століття жанр сюїти вважався старомодним і був витисненим симфонією та інструментальними концертами.
У XIX столітті жанр сюїти відродився, однак цей термін мав інший зміст — сюїтами називали інструментальні збірки фрагментів з більших опусів, наприклад опер чи балетів, або ж послідовності невеличких п'єс, об'єднаних тематично.
У творчості українських композиторів можна відмітити сюїти:
- для фортепіано — Миколи Лисенка, Василя Барвінського, Нестора Нижанківського;
- для струнного оркестру — Мирослава Скорика;
- симфонічної — «Балетна сюїта» Антіна Рудницького,
- Сюїта «Пам'яті Лесі Українки» — Андрія Штогаренка та ін.
Прослухайте будь ласка "Українську сюїту" М. Лисенка у формі старовинних танців на основі народних пісень.https://www.youtube.com/watch?v=Du_pOjH38oM&ab_channel=%D0%9C%D0%B0%D1%80%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D0%94%D0%BE%D0%BB%D0%B3%D1%96%D1%85
«Українська сюїта» складається з шести частин, кожна з яких написана на мелодію народної пісні (винятком тут є лише Сарабанда, у якій використано пісню-романс «Сонце низенько»). Композитор будує цикл за принципом чергування нетанцювальних і танцювальних, мажорних та мінорних розділів (мінор — мінор — мажор — мінор — мінор — мажор), а також на темповому контрасті (Andante poco sostenuto — Andantino — Allegro giojoso — Moderato — Allegretto — Allegro vivace).
Деякі з використаних пісень Лисенко включає й в інші свої твори, зокрема до «Збірника народних пісень для хору» потрапляють «Ой чия ти дівчино, чия ти», «Пішла мати за село» і «Та казала мені Солоха». Тему пісні «Хлопче-молодче, яке ж ти ледащо» (Прелюдія) Лисенко включає також до своєї «Фантазії на дві українські народні теми» для скрипки (або флейти) з фортепіано, й окрім цього ця пісня лежить в основі однієї з арій Петра в третій дії Лисенкової опери «Наталка Полтавка».
Д/З Знати означення рондо та сюїти. Вивчити пісню "Веселка" Н. Май.
17.01.2023
Тема:Соната, варіації.
Прослухайте варіації на тему пісні "Йшли корови із діброви"https://z2.fm/song/28201536
03.02.2023
Тема уроку: Прелюдія. Елегія.
Прелю́дія (від лат. prae — перед і лат. ludus — гра) — короткий музичний твір, що передує великому твору. В період зародження, прелюдії завжди передували великому музичному твору (звідси і назва), але згодом композитори стали писати прелюдії і як самостійні твори.
Елегія - це вокальний чи інструментальний твір задумливого, сумного характеру.
Прослухайте: М. Лисенко "Елегія"https://z2.fm/song/28104955
Д/З Вивчити пісню Рибчинського "Мрії збуваються"
10.12.2022
Тема уроку:Музичні жанри в театрі та кіно (продовження)
Перегляньте та опрацюйте відео https://www.youtube.com/watch?v=IrawmmZNWtA&ab_channel=%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD
Прослухайте каватину Фігаро Дж. Россіні із опери "Севільський цирюльник" https://www.youtube.com/watch?v=xWQElO9Nqr4&ab_channel=%D0%9A%D0%B8%D1%97%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D0%BE%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B0
Проспівайте пісню Л. Бражнікової "Мрії збуваються"https://www.youtube.com/watch?v=kbcLQVQ-qDY&ab_channel=%D0%A1%D0%92%D0%86%D0%A2%D0%9B%D0%90%D0%9D%D0%90%D0%AE%D1%80%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE
Дякую за старанність! До нових зустрічей!
18.11.2022
Тема уроку:Цикли у вокально - хоровій музиці
Прослухайте будь ласка твори Б. Бріттена із циклу "Вінок колядок":
Д/З. Вивчити пісню "Ой у полі плужок оре". Дякую за старанність! До нових зустрічей!
11.11.2022
Тема уроку:Хорові жанри : кантата, ораторія
Прослухайте хор "Алілуя" із ораторії "Месія"
Вивчіть пісню "Веселкова" О. Жилінськогоhttps://www.youtube.com/watch?v=s3doL1Rk8Uo&ab_channel=%D0%98%D1%80%D0%B8%D0%BD%D0%B0
04.11.2022
Тема уроку:Хорові жанри : кантата, ораторія
Канта́та (італ. cantata, від лат. canto — співаю) — твір урочистого або лірико-епічного характеру, що складається з декількох закінчених номерів, виконується співаками-солістами, хором у супроводі оркестру і призначений для концертного виконання.
Ораторія (італ. Oratorio від лат. oro — говорю, багато розмовляю) — великий концертний твір на певний сюжет (для солістів, хору і симфонічного оркестру). Ораторія виникла в XVII столітті майже одночасно з кантатою і оперою, має певну схожість з ними, відрізняючись від кантати розгорнутим сюжетом і більшими розмірами, а від опери — переважанням оповідальності над драматургією, а також відсутністю сценічної дії та художнього оформлення (хоча бувають винятки).
Класичні зразки ораторій на античні та біблійні сюжети створив Ґеорґ Фрідріх Гендель («Самсон», «Геракл», «Месія», «Іуда Маккавей»). Видатними авторами ораторій були: Алессандро Страделла, Алессандро Скарлатті, Дітріх Букстехуде, Георг Філіпп Телеман, Людвіг ван Бетховен, Вольфганг Амадей Моцарт, Жан-Батіст Люллі та ін. В XIX ст. ораторія втрачає своє значення, набуваючи ліричних рис (Фелікс Мендельсон, Ференц Ліст, Роберт Шуман та ін.), а в XX столітті зближується з оперою (Антон Рубінштейн, Ігор Стравінський, Артур Онеґґер, Карл Орф, Кшиштоф Пендерецький, Сергій Прокоф'єв, Георгій Свиридов, Юрій Шапорін, Дмитро Шостакович, Олександр Білаш, Андрій Штогаренко, Родіон Щедрін та інші)))
Прослухайте будь ласка хор "Алілуя " із ораторії "Месія" Г.Ф. Генделя https://drivemusic.club/klassicheskaya_muzyka/64874-gendel-allilujjja.html
04.11.2022
Тема уроку:Хорові жанри : кантата, ораторія
Перегляньте та опрацюйте відеоматеріалhttps://www.youtube.com/watch?v=pxqAJg7ey0U&ab_channel=%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D1%80%D0%94%D1%80%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D0%BD
Прослухайте музичні твори: Л. Дичко "Веснянка" із кантати "Пори року"https://z2.fm/song/12566826
Фвзкультхвилинкаhttps://www.youtube.com/watch?v=3LAjklSXpbI&ab_channel=CreativeTeacher
Вивчіть пісню Кириліної та Орлової "Будинок під блакитним дахом" https://www.youtube.com/watch?v=fsu8qsbKuc0&ab_channel=%D0%86%D1%80%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D0%9E%D0%BA%D1%83%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B0
На цьому урок закінчено . До нових зустрічей! Гарного та мирного дня!
21.10.2022
Тема уроку: Хорова духовна музика: меса, літургія, концерт, реквієм.
Перегляньте та опрацюйте відеоhttps://www.youtube.com/watch?v=XzbFdqtv154&ab_channel=%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D1%80%D0%94%D1%80%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D0%BD
Прослухайте музичний твір В. А. Моцарта "Реквієм"https://useraudio.net/search/%D0%BC%D0%BE%D1%86%D0%B0%D1%80%D1%82-%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%B2%D0%B8%D0%B5%D0%BC
Розучіть пісню Кириліної та Орлової "Будинок під блакитним дахом"
На цьому наш урок закінчено. До нових зустрічей! Гарного та мирного дня, чудових та цікавих канікул!
14.10.2022
Доброго ранку! Вітаю на уроці музичного мистецтва!
Тема уроку:Хорова духовна музика: меса, літургія, концерт, реквієм.
Ознайомтесь із текстом підручника. що на сторінці 46.
Перегляньте відео про Дмитра Бортнянського https://www.youtube.com/watch?v=3hSzMl6r-gM&ab_channel=%D0%93%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D0%92%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D0%B8%D1%87%D1%83%D0%BA
Прослухати музичний твір Кирила Стеценка "Милість спокою"https://www.youtube.com/watch?v=r3XICjYau1Y&ab_channel=%D0%90%D0%BD%D0%B4%D1%80%D1%96%D0%B9%D0%9A%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%BE%D1%82%D0%BA%D1%96%D0%BD
Знати означення меси, літургії та хорового концерту.
Фізкультхвилинка https://www.youtube.com/watch?v=Jl-L-zHQP2A&ab_channel=%D0%90%D0%BB%D1%8C%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D0%9E%D0%B2%D1%81%D1%96%D0%B9%D1%87%D1%83%D0%BA
Довчити пісню Н. Май "Хвостии- метелики"
https://ipleer.com/song/6555782/Natalya_Maj_-_Hvostiki_-meteliki./
На цьому урок закінчено. Дякую за увагу! До нових зустрічей!Гарного та мирного дня!
07.10. 2022
Тема уроку: Сучасні та вокальні жанри: авторська та естрадна пісня
Прослухати пісню В. Івасюка "Червона рута"https://z2.fm/song/17432565
Вивчити пісню Н. Май "Хвостики -метелики"
https://ipleer.com/song/6555782/Natalya_Maj_-_Hvostiki_-meteliki./
Підручник стор. 38
06.10.2022
Тема уроку: Сучасні та вокальні жанри: авторська та естрадна пісня.
Прослухати пісню М. Бурмаки "Розмалюю писанку"https://www.youtube.com/watch?v=8U7cGBm4hxk&ab_channel=MariaBurmaka
Вивчити пісню А. Олєйникової "Диво - осінь". Знати означення слова бард.
23.09.2022
Тема уроку: Романс і його різновиди: серенада, балада.
Опрацювати матеріал підручника стор. 17-28.
Хоакін Малатс Іспанська серенада - прослухати https://z2.fm/song/12019887
Ф. Шуберт "Лісовий цар"https://www.youtube.com/watch?v=gc351xwC8F4&ab_channel=AsjaRigik
Проспівати пісню А. Олєникової "Диво - осінь" https://www.youtube.com/watch?v=OWlBZhH-RfE&ab_channel=%D0%90%D0%BD%D0%BD%D0%B0%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D0%B9%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B0
16.09.2022
Тема уроку:Романс і його різновиди: серенада, балада
Опрацювати матеріал підручника : сторінки 16 - 28
Вивчити пісню А. Олєйникової "Диво - осінь"https://www.youtube.com/watch?v=3Dd0xjOIfF4&ab_channel=%D0%90%D0%BD%D0%BD%D0%B0%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D0%B9%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B0
Прослухать романс М. Лисенка "Безмежнеє поле"
09.09.2022
Тема уроку: Камерно - вокальні жанри: пісня, гімн.
Повторити слова та мелодію Державного Гімну України. Прослухати Гімн студентів "Гаудеамус". Вивчити українську народну пісню "Од Києва до Лубен". Знати означення гімну і пісні.
02.09.2022
Тема уроку: Камерно - вокальні жари: пісня, гімн.
Працюємо по підручнику. Стор. 6 - 16.
Вивчити слова та мелодію пісні "Од Києва до Лубен". У вільний час прослухайте обробки народних пісень Л ван Бетховена та М. Леонтовича. Знати означення : камерна музика, пісня, гімн.
Комментарии
Отправить комментарий